Social Blend for better students’ achievement
Social Blend for better students’ achievement
Social Blend for better students’ achievement (“Competențe sociale în blended learning pentru o mai bună performanță a studenților”) este un proiect finanțat prin Erasmus+, care a început în 2022 și s-a încheiat în 2024, în parteneriat cu organizații din 6 țări: KATHOLIEK ONDERWIJS VLAANDEREN (Belgia), Association for Hungarian Digital Education (Ungaria), AKADEMIA TECHNICZNO-HUMANISTYCZNA W BIELSKUBIALEJ (Polonia), Impact Games (Slovacia), VitaComm Educational Services LTD (Cipru).
Activitățile realizate de către parteneri au urmărit dezvoltarea abilităților digitale și sociale ale profesorilor și studenților într-o manieră incluzivă, dezvoltarea de noi metodologii hibride de învățare; crearea unei modalități ca școala să acorde mai multă atenție în activitățile de învățare online laturii sociale a învățării și să includă toți elevii în procesul de învățământ, inclusiv printr-o abordare diferențiată în funcție de profilul lor de personalitate și nu doar în funcție de rezultatele academice.
Concret, prin proiect, a fost creată o bibliotecă accesibilă profesorilor, cu materiale audio sau video referitoare la abilitățile sociale utile în cadrul învățării hibride (grafice, podcasturi sau prezentari). A fost realizată o prezentare în detaliu a platformelor cele mai utilizate in prezent (Canva, Whiteboord.fi, Edpuzzle, Sceencastify, Classroomscreen.com, Thinglink, Google, quizzes, zoom, soundboard…) pentru ca profesorii să identifice cu ușurință ce instrumente pot fi folosite in contexte specifice, astfel incat sa folosească abilitățile sociale și interacțiunea in procesul de predare. Totodată, a fost creată o strategie utilă pentru alegerea și utilizarea jocurilor adecvate în procesul educativ, ținând cont de impactul pozitiv al folosirii acestora și de utilitatea unor astfel de abordări interactive în educație.
Online Learning_ Dynamics, Methodologies, Strategies_RO
Radio România, pe baza profesionalismului jurnaliștilor săi, a emisiunilor realizate și a misiunii sale de a contribui la educarea publicului, s-a implicat în proiect prin realizarea unui set de instrumente de comunicare în scopul utilizării abilităților sociale pentru o învățare mai eficientă în mediul online, a organizat evenimente de multiplicare, a publicat articole, podcasturi și postări pe site-urile departamentelor sale și pe conturile de social media
(invatamantul-hibrid-si-abilitatile-transversale-in-atentia-specialistilor-din-sapte-tari-europene ).
Cel mai important rezultat al proiectului, care contribuie la sustenabilitatea sa, este acela că a fost creată o comunitate de învățare, obiectivul acestei rețele/network fiind de a crea o comunitate de educatori care să se sprijine reciproc in eforturile lor de a oferi educație și suport de calitate elevilor. Gândită ca o platformă internațională, această rețea este o comunitate deschisă de învățare, în care profesorii vor putea să schimbe în continuare materiale educaționale.